یکی از بهترین راهکارهای تبلیغات برای کسبوکارها، طراحی بنر است که از آن در تبلیغات بنری استفاده میشود. در دنیای دیجیتال مارکتینگ، بنرها با استفاده از ایدههای مختلف طراحی میشوند و کاربردهای متنوعی دارند. در ادامه شما را با انواع بنر و کاربردهای آن آشنا میکنیم.
بنر تبلیغاتی چیست؟
بنر تبلیغاتی یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات در دنیای دیجیتال مارکتینگ است. کیفیت طراحی، محتوا و کال تو اکشن (Call To Action) روی بنرهای تبلیغاتی میتوانند تاثیر زیادی در موفقیت تبلیغات کلیکی داشته باشند. بنابراین لازم است پیام را سریع و در جذابترین حالت، به اطلاع مخاطب برسانند. ایستا یا پویا بودن بنر تبلیغاتی به اهداف و برنامههای کسبوکارها بستگی دارد. همین موضوع باعث شده است که این ابزار کاربردهای متنوعی داشته باشد.
طراحی بنر چه کاربردی دارد؟
طراحی بنرها با هدف اصلی آگاهیرسانی عمومی انجام میشود و در این راستا بنرهای کلیکی و تبلیغاتی بیشترین کاربرد را دارند. کسبوکارها در همایشها، کنفرانسها، سمینارها و نشستهای مختلف با طراحی بنر، سازمان و اهداف خود را معرفی میکنند.
علاوه بر این، حاضران را از محصولات و خدمات جدید خود مطلع میکنند. در دنیای دیجیتال مارکتینگ طراحی و انتشار بنرها طبق اصول کپی رایتینگ انجام میگیرد. تنوع اهداف تجاری کسبوکارهای اینترنتی نیز باعث انتشار بنرهای تبلیغاتی جذاب و متنوعی شده است که فاکتورهایی مانند رنگ، فونت متن و ایستا یا پویا بودن محتوا در این تنوع تأثیر دارند.
انواع بنر
بنرها به دو دسته دیجیتالی و فیزیکی تقسیم میشوند. بنرهای چاپشده در سخنرانیها، همایشها، امکان عمومی و خیابانها استفاده میشوند. این بنرها با چسب در محل مشخصی چسبانده میشوند یا با ابزاری مانند طناب آویزان میشوند. در سفارش طراحی بنر چاپی باید نکات محتوایی و گرافیکی مورد توجه قرار گیرند.
نوع دیگر بنرها دیجیتالی است که بسترهای مجازی مانند سایتها، فرومهای گفتگو و صفحات شبکههای اجتماعی برای انتشار آنها مناسب هستند. در تهیه بنرهای دیجیتالی هم عوامل مختلف مربوط به آمادهسازی محتوا، گرافیک پویا یا ایستا و کال تو اکشن مهم هستند. هرچه بنرهای دیجیتالی جذابتر باشند، تعداد کلیکها افزایش یافته و مشتریان بیشتری از خدمات و محصولات کسبوکارهای اینترنتی استفاده میکنند.
قیمت طراحی بنر بر اساس چه شاخصه هایی تعیین می شود؟
ثبت سفارش طراحی بنر به تیمهای آموزشدیده و مجرب، کار مقرونبهصرفهای برای صاحبان کسبوکارهاست. هرچند قیمت طراحی بنر حرفهای با توجه به معیارهای مختلف متفاوت خواهد بود.
در قیمتگذاری شاخصههایی مانند هدف از طراحی بنر، ایستا یا پویا بودن بنرهای دیجیتالی و تعداد بنرهای چاپی تأثیرگذار هستند.